خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/29 - 18:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
حسین پور:

کشاورزان اسفراین با مشکل کمبود آب مواجهه هستند

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: کشاورزان اسفراین با مشکل کمبود آب مواجهه هستند بنابراین وزارت جهاد باید نگاه ویژه ای به کشاورزی حوزه انتخابیه داشته باشد.

امان اله حسین پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به مشکل کشاورزان حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: علت  اصلی که برای کشاورزان وجود دارد کمبود منابع آبی در کشور، عدم توزیع عادلانه آب،  عدم آبیاری نوین و مصرف غیر اصولی آب، خشکسالی بی سابقه در سال های اخیر و قطعی برق چاه های کشاورزی بوده است.



وی ضمن گلایه از هدر رفت آب از سد اسفراین در سال های گذشته افزود: عدم علاج بخشی سد اسفراین باعث هدررفت 25میلیون مترمکعب آب در سال های ترسالی شد که با اتمام علاج بخشی سد و بارش نزولات آسمانی دیگر هدررفتی نخواهیم داشت.



نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: اگر در این سال ها تلاش می شد آب پساب  در صنعت استفاده شود و چاه های آب صنایع برای کشاورزی آزاد می شد و یا استخر ذخیره آب ایجاد می شد امروز مشکلی برای کشاورزی 7 روستای پایین دست مجتمع صنعتی نداشتیم.



این نماینده مردم در پایان با اشاره به جلوگیری از افزایش قیمت کود توسط کمیسیون کشاورزی و مجلس‌ عنوان کرد: همواره مدافع حقوق کشاورزان هستیم و در برنامه هفتم الگوی کشت و بهینه مصرف کردن را اصلاح کرده ایم و باتوجه به کمبودها قانون درست را وضع می کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371860
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار